READISCOVER MY MIND

Sunday, April 30, 2006

Identity crisis

I met my friend Sharina in the mosque this morning...she joined the qiamullail...Nie laa sedikit sebanyak perbualan kiteorg sblm di cut oleh pentazkirah Sr Syafiq..huhu

"Asal aku tgk ko nie...kekadang brutal kekadang ayu..." Sharina berkata

"Well, I have nothing to say...brutal dalam ayu kot...eh2 tukar2...ayu dalam brutal kot...ntah laa" Kata saya yang kebetulannya memakai jeans dan sweater jer...sempoi+x ayu langsung in comparison to other participants...biase laa...xleh nak challenge akak2 tue semer...depa mmg dah naturally ayu kot...betul tak?

"Aper laa ko ni Nath...jadilah ayu sikit" Katanya lagi

"Erm, ayu...aku x ayu lagi ker????" Jawabku. Suara Sr Syafiq kemudiannya memenuhi ruang empat segi itu....bagus laa mamat tue...mantap siot...suara cam Ustaz n his delivery pun mantap...

Ok...sambung kembali kita ke agenda yang sebenar....talking about identity crisis...

Adekah aku perlu senantiasa berpakaian ayu+sopan???

Adekah aku patut berubah menjadi orang yang semakin lemah lembut dan ayu lahir dan zahirnya???

Patutkah aku mengurangkan pemakaian jeans+tshirt ke sekolah...dan membanyakkan penggunaan skirt dan baju kurung dalam kehidupan seharian aku???

Huhu...susahnya nak berubah jadi ayu and at the same time tutup aurat cam senior2 tue...hal ni dah lame berlegar di ruang fikiranku sejak kebelakangan nie...memandangkan umurku bakal mencecah umur 21 tahun...dh kawin dah kalo zaman dlu2...oleh yang sedemikian...aku mesti patut perlu berubah untuk menampakkan kematangan dan keayuan aku selangkah dengan usiaku.......sekian coretan buat kali ini...

10 Comments:

  • berkrisis btul ko ek nath??hahaha...xpe la nath..ko pkai je ape yg ko slesa pkai...slame ni pnah ke org kate aku ayu??? pnah ke ko dgr?? x pnah kan...hmm aku x amik pusing pun...biar ape rg nk kate...luaran x pnting...ayu mane pun luar...tp kalu dlm kasar buat ape?? tp kalu kasar kt luar...dlm sgt ayu...hati tuh yg pnting...bukan rupa..bukan luaran..tp attitude,perangai...kalu org kate ko x berbudi bahasa br la ko buleh berkrisis...br ko amik pusing.tp itu aku..meybe ko ade cr ko sndri...okies?so far aku sronok je kwn ngn ko...aku xpnah amik pusing pun ko ayu ke x ke...so...no longer crisis k??

    By Blogger dianarahmanO, at May 01, 2006 12:49 AM  

  • Erm...okay laa Diana...mulai hr nie aku akan jadi sometimes brutal n sometimes ayu like i was before....xyah tukar2...sayang ko....

    By Blogger nathrah_yusoff, at May 01, 2006 5:46 AM  

  • sayang ko jugak...muah muah muah hehehe...study2!all da bes gurl...doa kan aku rajin cm ko n muna! hehehe...aku tgh pulun ni...sbb dh lame sgt relax..kui3

    By Blogger dianarahmanO, at May 01, 2006 7:28 PM  

  • haa...kan ayu pakai baju kurung... ;)
    barulah nampak mcm gadis melayu terakhir hehe

    ps: adekah akak termasuk dlm golongan 'senior2 ayu' itu? keskeskes

    By Anonymous Anonymous, at May 01, 2006 9:44 PM  

  • hehe..suka gmbr ke-2...tp tak kesah la pakaian tu ayu ke tak..yg pntg tutup aurat..kan?

    so to sharina...relax ah beb! ;-p

    By Anonymous Anonymous, at May 07, 2006 9:40 PM  

  • assalamu'alaikum
    cik nathrah :)

    penah dengar kan name Khaulah al azwar? alah, yang ade kartun tajuk bidadari besi tu. beliau sorang muslimah solehah yang pergi berjuang di medan perang, untuk Islam dan utk selamatkan saudara lelaki dia. memang solehah sahabah ni, baik budi luar dalam.

    persoalannya, adakah khaulah al azwar ni termasuk dalam golongan yang ganas dan tidak ayu?

    my point is, cik adik nathrah, ayu tak ayu, grunge tak grunge, is so very subjective. people may say this and that, and we ourselves might have our owm idea on this. yang penting, kita tahu apa yang kita buat/pakai tu adalah betul. betul bukan pada pandangan kita, tapi betul pada suruhan Allah.

    so, ayu ke, grunge ke, yang penting tutup aurat dan as long as kita puas hati dan yakin yang Allah redha ngan apa kita buat, stivk to it.

    (but i believe, there will always be loops and spaces for us to improve.. kita kan manusia :) )

    salam hormat
    (i think i am macho n grunge too, heheh)

    By Blogger hamba, at May 15, 2006 10:56 PM  

  • saye sokong nath mengayukan dirinya..huhu

    By Anonymous Anonymous, at May 27, 2006 2:20 PM  

  • nak ayu sgt depends jugak la..yg penting jaga hati la...appearance lepak pun xpe lg...hati yg 1st Allah nilai..becoz inner self yg mantap akan appear to the outside..ayu istilah masyarakat..kita pegang islam..tutup aurat sudah...tau our limit..we dun have to lie to our ownself..juz b what u wanna be..create ur own life based on ur belief..yg terbaik buat islam,sopan dan menutup aurat n xpakai pakaian lelaki..ok syg?juz my opinion la..

    By Anonymous Anonymous, at June 22, 2006 5:41 PM  

  • By Anonymous Anonymous, at August 08, 2006 1:39 PM  

  • Where did you find it? Interesting read Phytomer skin care charleston southern soccer microsoft it training

    By Anonymous Anonymous, at April 26, 2007 6:05 AM  

Post a Comment

<< Home