READISCOVER MY MIND

Friday, September 22, 2006

Sedey..Cuak..Penat..Pening..dan yang sewaktu dengannya

Alhamdulillah after 1+12+1 hours on 2 different airlines, I finally safe home. Pretty sad to leave my family after 3 months of quality times (makan,tido pun berkualiti tau) I shared with them. I started to miss them all. Uwaa... This wasn't important n interesting enuf to describe in comparison to 'cuak'.

Tell me, sape x cuak when there's nobody in an airport except for your family members, few MAB staffs and unseen floor engineers and u arrived an hour before the 1210 scheduled flight??? This is quite phenomenal to me. I never seen a small and hectic Kuala Terengganu Airport became so free and static. To top it all, a staff of Malaysia Airport Berhad greet u and said 'you missed the flight'??? Hell-ooo, I'm an hour early and you said i late for the flight. Today is monday 18th and my flight is scheduled for 1210, i'm really really sure about this. Not to be so confident about the date, I cleared up with my brother looking at his watch. Hell-ya, it was 18th and 1100 at that moment.

The staff then asked for my flight number. MH bla bla (I cudn't remember). He said while pointing at the screen board, " Flight awak dh digabungkan dengan MH bla bla (flight satu lagi) pukul 1000 pagi tadi". Wth is going on? There's no one informing me about this changes. OMG, I have another flight to catch (KUL-AMS). What if there's no other flight to KLIA for today since MAS has cut its number of TGG-KUL flights??? Macam2 dh ade kat kepala otak masa tue. Nasib baik la staff tue baik. Die suh pegi kat pejabat MAS. Dan staff kat sane pun baik. Die kasik flight 1625 tanpa kenakan pape bayaran. Tecnical error katanya. Lepas dh dpt boarding pass baru la lega skit. Tapi dlm hati tue cuak laa lagi selagi tak sampai ke KLIA. Satu pengajaran buat kite semua. Always re-confirm your flights before you started your journey or else you'll face the same situation.

Memandangkan masa masih panjang, makanya mak aku pun bawak la jln2. Pegi berkelah di Pantai Batu Buruk sambil minum air nyor/kelapa favourite mak aku.

Selamatla sampai ke KLIA dan kemudiannye di Amsterdam dan kemudiannya di Dublin. Penatnya usah dicakap. Maklumla aku duk sebelah laki Deutsch yang kononnya begitu protective terhadap couple die sampai aku yang kat sebelah dia menjadi mangsa. Kononnya nak kasik more space to his couple, tapi aku yang sengsara. Terpaksala menyopankan diri sepanjang 12 jam.

Nampaknya nasib malang aku menimpa2. Sampai kat Dublin, check-in luggage aku tak kunjung tiba. Diana, Anep, Nash dh dapat dieorg punye. Melangokla aku duk intai kat conveyer kot2 ade luggage aku. Pening kepala aku. Ish, mane luggage aku nie??? Lepas satu jam aku dh give up. Tgk re-claim counter for Aer Lingus (Ams-Dublin) penuh sesak ngan org ramai. Semua nak buat missing report. Dgr Mat Saleh kat sebelah ckp2, die kate satu kontena luggage tak masuk kat dlm flight. Masuk akal tak??? Lepas aku dh buat report, kasik address and phone number, balikla aku dengan dioerg yang terpaksa menunggu aku. Sampai rumah terus dapat phone call dr Kak Ain. My mom sms-ed her. Memangla mak aku risau pasal anak dia janji nak call pukul 1100. Time tue dh pukul 12 lebih. Lepas tue Kak Ain bgtau pasal nak tgk rumah baru. Mak aih, pening kepala. Nak pindah ke tak nie??? Pukul 1700 cam tue, ade Mamat AerLingus call aku ckp luggage aku dh smpi. Tunggu punye tunggu, pukul 2000 baru laa smpai betul2 kat depan pintu 314. Lega rasanya, tima kasih pawa rut. Hikhik.

Alhamdulillah skang dh pindah umah baru yang tak baru sgt.

Sedey sbb dh tak duk 314 lagi.

Cuak pun ade sbb dh nak masuk belajar balik.

Penat berpindah pun tak abih lagi.

Pening tgk condition umah baru yang 'cancincau'

Pape pun korang doakanla aku semoga selamat di bumi Dublin nie. InshaAllah....

1 Comments:

Post a Comment

<< Home